پارس سگ گله و افشاي جنايت كوهستان


ايران :  سگ‌هاي گله جسد پسر روستايي كه به دنبال شوخي مرگبار در كوهستان به رگبار بسته شده بود را كشف كردند.
به گزارش خبرنگار ما، روز دهم دي امسال چوپان سالخورده‌اي سراسيمه و وحشتزده خود را به كلانتري 15 خشت از توابع شهرستان كازرون رساند و از كشف جسدي خبر داد. وي گفت: «سحرگاه امروز گوسفندان را به كوهستان برده بودم كه در كوهپايه ناگهان با قطره‌هاي خون و چند پوكه فشنگ روبه‌رو شدم. با كنجكاوي سرگرم بررسي بودم كه ناگهان سگ گله را چند متر دورتر ديدم كه با صداي بلند پارس مي‌كرد. وقتي با عجله خودم را به آنجا رساندم بيشتر مشكوك شدم. چرا كه آثار يك گودال بزرگ به چشم مي‌خورد. سرانجام هم قسمتي از بدن يك انسان را ديدم.» مأموران پس از شنيدن اظهارات اين مرد، بلافاصله همراه او راهي محل كشف جسد شده و پس از بازديد محل، موضوع را با «حميد كشتكار» قاضي شعبه اول دادگاه عمومي بخش خشت و كنارتخته در ميان گذاشتند. ساعاتي بعد نيز با حضور قاضي و كارآگاهان جنايي پليس آگاهي شهرستان كازرون تحقيقات قضايي، پليسي آغاز شد. مأموران در نخستين گام با كمك چند روستايي جسد مرد جوان را از دل خاك بيرون كشيدند. نخستين بررسي‌ها نيز نشان مي‌داد قرباني با شليك 13 گلوله اسلحه كلاشينكف كشته شده است. در ادامه بررسي‌ها نيز هويت «سعيد» – قرباني 26 ساله – شناسايي شد، پس از انتقال جسد به پزشكي قانوني، كارآگاهان جنايي پليس آگاهي كازرون با رديابي‌هاي علمي، تخصصي و كشف مداركي به يكي از دوستان صميمي مقتول رسيدند.
مهرداد – 26 ساله – در بازجويي‌ها منكر اطلاع از جنايت شد. اما مأموران كه متوجه تناقض‌گويي‌هاي متهم شده بودند به تحقيقات تخصصي ادامه دادند تا اين‌كه وي وادار به اعتراف شد و گفت: «من و سعيد دوستان صميمي بوديم و هيچ مشكلي هم نداشتيم. روز 8 دي با هم براي تفريح به كوهستان رفته بوديم كه «سعيد» گفت مي‌خواهد شليك و هدف‌گيري كند. اما من مانع شدم و گفتم صداي گلوله در روستا مي‌پيچد و مردم را به وحشت مي‌اندازد كه او هم قبول كرد. بعد از ساعتي تفريح تصميم گرفتيم به خانه بازگرديم كه همان موقع من اسلحه‌ام را برداشتم و براي شوخي آن را به طرف سعيد نشانه گرفتم. سعيد هم با خنده اسلحه‌اش را به طرف من گرفت. در حال شوخي و خنده ناگهان سعيد با اسلحه‌ام به رگبار بسته شد و در كمال ناباوري جان باخت. من كه با ديدن اين صحنه شوكه شده بودم از ترس جسد را دفن كرده و به روستا برگشتم! قاضي جنايي پس از شنيدن اعتراف‌هاي متهم، او را با صدور قرار قانوني بازداشت كرد و از كارآگاهان خواست تا زمان رفع ابهام‌هاي احتمالي به تحقيقات ادامه دهند.

یک پاسخ

  1. با درود
    لطفا در نگارش گزارش هايتان دقت لازم را بفرماييد . سگ عوعو ميكند نه پارس . اين واژه بعد از حمله اعراب به ايران براي پست كردن مردم ايران رايج گرديد . خواهشمندم دقت بيشتري عنايت بفرماييد.
    با سپاس فراوان

پاسخی بگذارید

