محاربه با شیخ علی !


نوشته ی نیما فرمین ( دکترای حقوق از دانشگاه مونت پلیه ـ فرانسه)

آیت الله خامنه ای و سرکردگان حکومت خود کامه اسلامی ، در نظر دارند با استناد به قانون مجازات اسلامی، شماری از فرزندان میهن را که در روز عاشورا، شعار های «مرگ بر یزید» و » درود بر حسین» سر داده بودند را  برای ترساندن مردم بپا خاسته از ظلم و بیداد، به نام محارب بکشند.
خامنه ای در یافته است که مردم او را یزید زمانه می دانند، و منظور از حسین اشاره به میر حسین موسوی است و ارتباطی با حسین ابن علی، امام سوم شیعیان که در روز عاشورا در کربلا به دست سپاهیان یزید کشته شد ندارد.
از نظر یزید ابن معاویه خلیفه وقت و فقهای حکومت ستمکار اموی در آن زمان، حسین ابن علی نیز خود یک محارب بشمار می آمد، چون در  ماه «محرم الحرام» سال شصت و یک هجری قمری، حرمت ماه حرام را شکست و برخلیفه وقت خروج کرد. به همین دلیل فقهای مزد بگیر خلیفه وقت، فتوای کشتن حسین ابن علی و به اسارت بردن، هتک حرمت و تجاوز به خاندان او را صادر کردند.
آیت الله خامنه ای به پیروی از یزید ابن معاویه، به فقهای مزد بگیرخود فرمان داد تا ایرانیان را به بهانه » حرمت شکنی ماه محرم و عاشورا » بنام محاربه بکشند. در صورتی که با استناد به همین قانون دد منشانه مجازات اسلامی، خود خامنه ای وعوامل سرکوبگر نیروی انتظامی ، سپاه ،بسیج و چماقداران حکومتی محارب شناخته می شوند.
برابر ماده 2 قانون مجازات اسلامی در خلافت آیت الله خامنه ای، جرم فعل ویا ترک فعلی است، که قانون برای آن مجازات پیش بینی کرده باشد، این ماده در راستای اصل برائت، قانونی بودن جرم و مجازات است . ولی در مورد جرایم محارب، قانونگزار تعریفی انجام نداده و صرفا به بازگویی عنصر قانونی و مادی و معنوی آن بسنده کرده است. مواد 183 تا 196 این قانون درباره  جرایم محارب است.
در جمهوری اسلامی ، ماده ی 183 قانون مجازات اسلامی ، هنگامی تحقق پیدا می کند، که :
« کسی با اسلحه ( سرد یا گرم) برای ایجاد رعب و هراس و سلب آزادی مردم اقدام نماید.اسلحه به دست گرفتن کافی است، ولی در تبصره 2 این ماده اضافه شده است، اگر این اقدام با توجه به ناتوانی مرتکب ایجاد ترس نکند، جرم محارب تحقق پیدا نمی کند. بنابراین  گرفتن اسلحه هنگامی جرم است ، که در مردم هراس ایجاد کند.»
« هر گروه و یا جمعیت متشکل، که در برابر حکومت اسلامی قیام مسلحانه کند، همه ی اعضا و هوادارانی که موضع آن گروه یا جمعیت را می دانند و به نحوی در پیشبرد اهداف آن فعالیت و تلاش موثر دارند، هر چند که در شاخه نظامی آن نباشتد ، محارب می باشند.»
بنابر این شرط تحقق این جرم آن است، که یک سازمان متشکل برای قیام مسلحانه علیه حکومت اسلامی هم چنان برجای باشد، و اعضا و هواداران آن با آگاهی از هدف های آن برای پیشبرد هدف های براندازی فعالیت موثر کنند، ولی اگر کسی عضو ویا هودار  سازمانی باشد ولی از هدف های این سازمان آگاهی نداشته و یا با وجود آگاهی ،فعالیتی نکند، مشمول مقررات این  ماده نمی شوند.
« در ماده 187 قانون مجازات اسلامی هر کس و یا گروه طرح براندازی حکومت اسلامی را بریزد،و اسلحه و مواد منفجره تهیه کند( مقدمات جرم) و نیز کسانی که در طرح دخالتی ندارند، وامکانات مالی موثر ویا سلاح و اسباب ،( مقدمات جرم) آگاهانه در اختیار آنان بگذارد. محارب شناخته می شود.»
در این جرم، سازماندهی و فراهم ساختن اسلحه ، و برای گروه دوم کسانی که در سازماندهی شرکت ندارند ، ولی آگاهانه امکانات موثر و یا اسلحه و اسباب آن را فراهم می کنند، محارب شناخته می شوند. صرف سازماندهی و فراهم کردن اسلحه بی آن که در سازماندهی دخالت داشته باشند جرم شناخته می شود، و به هیچ روی به نتیجه رسیدن این مقدمات ، در براندازی حکومت  مورد نظر نیست.
بنابراین ، هرکس که به زور و با بدون آگاهی اسلحه و لجستیک را فراهم کند مشمول این جرم نمی باشد.
« در ماده 188 قانون مجازات، هرکس در طرح براندازی حکومت اسلامی، خود را نامزد یکی از سمت های مهم حکومت کودتا کند، و نامزدی او در تحقق کودتا به نحوی موثر باشد. محارب شناخته می شود.»
دراین جرم صرف نامزدی برای گزینش در سمتی مهم در یک طرح براندازی است ، که از مرحله طرح فراتر نرفته  است.
« در ماده 189 قانون اساسی برای اثبات جرم محارم یکی از شرایط زیر را لازم دانسته است : اقرار به شرط آن که اقرار کننده عاقل ، بالغ  بوده و این اقرار به زور نباشد و اقرار کننده با اراده خود به این کار تن دهد. بنابراین اقراری  که با شکنجه گرفته و یا این که اقرار کننده چنین قصدی نداشته باشد، فاقد ارزش حقوقی است.
شهادت دو مرد عادل نیز می تواند دلیل اثبات جرم باشد، که  این شرط قابل ارزیابی حقوقی نیست، و درعمل می تواند مورد سوء استفاده قرار گیرد. و نتایج نا بسامان چنین گواهی غیرقابل جبران است.
تبصره 3 این ماده نیز در عمل می تواند، به نادرستی وسیله یی برای محکومیت باشد، در حالی که در تبصره 2 گواهی  یکی از گواهان جرم را از بین می برد.
بررسی مواد قانون مجازات اسلامی به روشنی نشان می دهد، که خامنه ای دستور به حرمت شکنی و یورش به مردم بی پناه را داده است، وهر ماموری که برای ایجاد ترس و هراس و سلب آزادی وامنیت مردم ، که شرکت کنندگان در دسته های سوگواری آحاد  مردم می باشند، دست به اسلحه (جنگی و یا سرد) بزند، محارب است.
بنابر نص صریح این ماده، یکایک مامورین مسلح مستوجب مجازات محارب می باشند، و خامنه ای و هرکس دیگری که دستور به تهدید مردم با اسلحه کرده اند مشمول مفاد این ماده می شوند ومستوجب تعقیب کیفری می باشند. با توجه به این که شرکت کنندگان در دسته های سوگواری وابسته  به دسته و گروهی نبوده، ودرمقام براندازی خامنه ای یا خلافت او بر نیامده اند و بحث پیرامون آن ها خروج موضوعی دارد.
با نگر به اصل 35  قانون اساسی جمهوری اسلامی و ماده  169 قانون مجازات اسلامی ، اقراری که با شکنجه و بدون قصدصریح اقرارکننده باشد، ارزش حقوقی ندارد و شکنجه کنندگان مستوجب تعقیب کیفری می باشند.
از هنگام تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی تاکنون این اصل همواره نقض شده و دژخیمان حکومت اسلامی برای گرفتن اعتراف از هر شکنجه یی فرو گذار نمی کنند. تجاوز به ناموس زنان و مردان شیوه ی همیشگی این جنایتکاران است.

23 دی ماه- 13 ژانویه 2010
تارنمای فرهنگ ایران
 .farhangiran.com

Advertisements

7 پاسخ

  1. قانون رو هم مثل قرآن و دین هرجور دوست داشته باشن تفسیر میکنن..

  2. یزید با محارب خواندن حسین خود را تا ابد خوار کرد و امام شیعیان را سربلند هر دو جهان
    یزید کنونی هم با محارب خواندن مظلومان و مباح ساختن خون بندگان خدا جز خریدن خواری دنیا و عذاب جهنم چیزی عایدش نخواهد شد.
    وَلَا تَقُولُوا لِمَا تَصِفُ أَلْسِنَتُكُمُ الْكَذِبَ هَذَا حَلَالٌ وَهَذَا حَرَامٌ لِتَفْتَرُوا

    عَلَى اللَّهِ الْكَذِبَ إِنَّ الَّذِينَ يفْتَرُونَ عَلَى اللَّهِ الْكَذِبَ لَا

    يفْلِحُونَ(النحل/116)
    به خاطر دروغي که بر زبانتان جاري مي‌شود (و چيزي را مجاز و چيزي را ممنوع مي‌کنيد،) نگوييد: «اين حلال است و آن حرام»، تا بر خدا افترا ببنديد به يقين کساني که به خدا دروغ مي‌بندند، رستگار نخواهند شد!

  3. مرگ بر خامنه ای ، اینا اگه اسلام میدونستن یعنی چی که کار به اینجا نمی کشید که هیچ الآن جزو بهترین کشورای دنیا بودیم

    حکومت به کفر می ماند ولی به ظلم نمی ماند

  4. شعار مرگ بر یزید و درود بر حسین که شما گفتی دیگه نیاز به آتش زدن اموال عمومی و شکستن شیشه و تخریب اموال عمومی ورقص و سوت و کف نداره
    در واقع یزیدیان زمان همیشه در روز عاشورا کف و سوت می زنند

  5. اونهایی که در روز عاشورا قیام کردن کسایی هستن که معنی عاشورا رو فهمیدن!
    هر کاری که کردن برای دفاع از حق بوده!
    اگر آتش زدن برای جلوگیری از اثرات گاز اشکاور بود!
    اگر صوت و کف زدن برای ایجاد ترس در دل دشمن بود تا نشون بدن که با همه جنایات اونها اعم از زیر گرفتن مردم با اتومبیل و قتل و خونریزی هنوز هم روی پای خودشون وایسادن و شجاعانه می جنگن ! چون سلاح دیگه ای برای جنگیدن نداشتن!
    بانی هر گل که تو پرپر کنی
    باز بکاریم و دو چندان کنیم
    وای بکوبیم و برآریم دست
    خنده زنان ترک سر و جان کنیم
    خنده زنان ترک سر و جان کنیم
    خنده زنان ترک سر و جان کنیم
    خنده زنان ترک سر و جان کنیم
    خنده زنان ترک سر و جان کنیم
    خنده زنان ترک سر و جان کنیم

  6. اللهم اجعل عواقب امورنا خيرا و غجل في فرج مولانا صاحب العصر و الزمان و احفظ وايد قائدنا الخامنئي

    من و دل گر فدا شويم چه باك
    غرض اندر ميان سلامت اوست

  7. من نميفهمم 30 ساله ميگن امام حسين بر عليه حكومت يزيد قيام كرد چون حكومت بر حق نبود …
    از طرفي يزيد خودشو ولي فقيه و حاكم مسلمانان ميدونست و گفت كه حسين از دين خارج شده و محاربه و خونش رو ريخت…
    حالا در زمان ما چطور يهو همه چيز برعكس ميشه؟؟؟؟
    مير حسين ميشه يزيد؟؟؟؟
    حاكم ميشه امام حسين؟؟؟
    اينه نتيجه قاطي شدن دين و سياست…..

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن /  تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن /  تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن /  تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن /  تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: