تحریم مخابرات در ایران چهارشنبه؛ روز سکوت سبز


روز آنلاین، پیام رهنما :  درادامه ابتکارات متنوع حامیان جنبش سبز، معترضان به دولت احمدی نژاد، روز 4 شنبه با «سکوت سبز» ارتباطات مخابراتی را تحریم می کنند.این تحریم شامل عدم استفاده از تلفن های ثابت، همراه وارسال اس ام اس می شود.

«سکوت سبز»عنوان پیامکی است که این روزها درصندوق دریافتی تلفن های همراه شهروندان ایرانی به وفوریافت می شود. پیامی که محتوای آن دعوت از معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری به تحریم شرکت مخابرات است: «از 7 صبح روز چهارشنبه 30 دی ماه تا 8 عصر همان روز از هیچ یک از خدمات مخابرات استفاده نمی کنیم(اس ام اس، تلفن، موبایل)».

این سکوت همچنین بیانگر اعتراض مردمی است که گفت وشنودهای آنها از طریق مراکز مخابراتی تحت نظر سپاه پاسداران و نیروهای امنیتی دریافت و کنترل می شود.

با توجه به ممنوعیت حضور معترضان درخیابان ها وبازداشت های گسترده اخیر توسط نیروهای لباس شخصی وامنیتی، حامیان جنبش سبز راه های تازه و در عین حال مسالمت آمیزی را برای مقابله با دولت کودتا تجربه می کنند. آخرین این ابتکارات ارسال پیامک به برنامه ورزشی «نور» بود که به بیش از یک میلیون مورد رسید و آشکارا دستپاچگی گردانندگان سیمای جمهوری اسلامی و مقامات امنیتی را در پی داشت. طرح «سکوت سبز» در حالی در فهرست برنامه های معترضین قرار دارد که اخبار مختلف حکایت ازدر راه بودن اشکال دیگری از «اعتراضات سبز» دارد.

نکته قابل توجه این است که مسئولین امنیتی و نظامی هر روز تعدادی از فعالین سیاسی و مدنی را به خیال اینکه اعتراضات خاموش خواهد شد، دستگیر می کنند، اما این سرکوب ها نتوانسته است مانع بروز اشکال مختلف اعتراضات مردمی شود.

28 پاسخ

  1. چرا در بالاترين موضوع داغ درست نمي کنيد اگر قرار است همه گير شود بايد تبليغات اينترنتي و خارج اينترنت خوبي انجام شود

    • این غلط را هم بکنید
      تا ببینیم چه غلطی می کنید

      • غلط زیادی را تو و مفت خورهای دولت میکنید
        بدبخت با ان مشایی که پیامبری را زیر سوال برد و احمدی نژاد هم گفت مشایی جز اولیاء الله است دیگر سرتون را بالا نمی تونید بگیرید نیمی از طرفداران اصول گرا به غلط کردن افتادن
        همین ترور خودیهاتونم از ان جمله(ترور دادستان خوی بازی کثیف دولت و مرتضوی) است

      • خاک توی سرتون.برید بمیرید که اینهمه بدبختی درست کردید و شدید بازیچه دست منافق هایی که اونور آبن.واقعا شما به چه امیدی هستین؟به امید آمریکا و انگلیس؟خاک بر سرتون.اونا اگه میتونستن حمایت کنن همون اول انقلاب از شاه حمایت میکردن.میفهمین؟شما وایه اونا هیچ ارزشی ندارین فقط ملعبه دست اونایید.هموطن….به خودت بیا.خودت رو با آمار و ارقام و عکس های الکی و جعلی گول نزن.دست بردار.غیرت ایرانی داشته باش.اگه هم اختلافی هست به خودمون مربوطه نه به خارجی ها.مگه توی فرانسه به خاطر انتخابات ریاست جمهوری درگیری شد و میلیاردها دلار و صدها نفر مردند فرانسه به کشوری اجازه دخالت داد؟برادر من خودت رو گول نزن.برگرد به اصالت ایرانیت عزیز من.برگرد.چشمت رو باز کن و گول حرفای قشنگشون رو نخور.موسوی و کروبی و امثال اینا همه مهره ای بیشتر نیستن.عزیز بیدار شو….

      • age bekhay mitonim toram bokonim

  2. مرگ بر اصله ولایته فقیه.از امروز منم سبز میشم.امیدوارم که بتونم جبرانه تمامه اشتباهاتمو بکنم.من یکی از کسایی بودم که شستشوی مغزیش داده بودن.عکسه دیکتاتورو که میدیدم زار زار گریه میکردم اشک تو چشمام جمع میشد.اما حالا فقط باد تو دلم جمع میشه.به ناموسه حضرت زهرا 22 بهمن تلافی تمامه سهل انگارامو میکنم و شعاره اول رو من میگم…مرگ بر اصله ولایت فقیه.

  3. نمیدونم چرا همه ی تصمیمات ضرب الاجلیه.
    یه کاری کنید مجبور نشیم برای اطلاع رسانی از پیامک استفاده کنیم وگرنه فقط داریم خودمونو مسخره میکنیم.
    برنامه ریزی برای هر کار یه هفته ده روز جلوتر بهتر جواب میده.

  4. یک دست که صدا نداره
    دفعه ی پیش که نظر دادم انواع گوناگون توحین بندم کردید اما عیبی نداره چون اینا فقط از …. بودن شما هاست اما خطاب به «pesare aftab» عزیز ناموس زهرا ولایت فقیه هست شما فکر کنم ولایت فقیه رو اشتباه تصور کردید ولایت فقیه ما ولایت ملی امام عصر ماست باور نداری کتاب دینی 3 همین دولت درس 12 رو به این مورد اختصاص داده درسته اما غایب هست اما از نظر ها نه از کل زمان چرا خریت میکنی چرا به ولایت فقیه اسلام مرگ میفرستی این حرفت تورو گریبان خواهد شد چرا نمی خوایین بفهمین که توی ایران کسی بد تر از من از این دولت و این جمهوریت ضربه نخورده یه نمونش رو میگم تا حرفم به جا باشه کدوم یک از شماها روزانه از پدرتون کمتر از 2000 تومان میگیرین هیچ کس اما من روزانه با این که کرایه ی راه مدرسم 600 تومانه از پدرم 500 میگیرم چرا نمی خواهین بفهمین که دشمنی با اسلام به جایی نمیرسه بهتون قول میدم اگر روز 22 بهمن شعار اسلامی بدین من سرتا پا سبز میشم به مولام قسم کل خیابون های اطراف خونمون رو با رنگ سبز میپوشونم اما نه این که برین بیرون و بگین جمهوری ایرانی هیچ جای دنیا جمهوری وجود نداره حتی فرانسه که میگن متمدنیم

  5. بدبخته شما جرات میکنید دوست دخترتون اس ام اس بده و شما جواب ندید؟!برید گمشید با این راه کارهای غلطتون.بچه بازی که نیست..

  6. هه هه هه
    راست میگه این احمدی نژآد این روز روز جدایی از زید نامگذاری کنیم ……..

  7. به جنبش پاک حسینی خوش اومدی پسر آفتاب من خودم بسیجی بودم اما بعد انتخابات گذاشتمش کنار چون حقیقت چیز دیگری بود و از خادمین کوچیک جنبش سبز شدم……

  8. مرگ بر مزدور امریکایی .واقعا چه طرح احمقانه ای

  9. با فیلتر شکن به سایت تکاوران تندر مراجعه کنید
    آدرس سایت :
    http://92.48.206.89/~takavaran/index2.html
    آنها مسئولیت تروردادستان خوی را بر عهده گرفته اند.شایان ذکر است این گروه مسئولیت انفجار نهاوند و ترور دکتر علیمحمدی را هم بر عهده گرفته وتصریح کرده است در صورت اعدام اعضای این گروه، با راکت گور خمینی ، نمازجمعه های تهران قم مشهد شیراز و صداوسیما رامنفجر خواهند کرد .

    مرگ بر جمهوری اسلامی

  10. RezaDG عزیز تو پسر خوبی هستی ولی چند نکته را بهت می گم سعی کن منطقی باشی:

    1- طبق اصل توحید هیچ حاکمیت مطلقی جز خدا نیست پس چه طور ولایت مطلقه یک انسان را بپذیریم؟
    2- چرا یک رهبری با ادعای مردمی بودن به هر شهری که وارد مکی شه مردم باید صف بکشند تا دستشو ببوسند؟ به فرض اینکه مردم راضی هم باشند در شان یک مرد خدا چنین چیزی نیست.
    3- چرا در جایی که از جمهوریت صحبت می کنیم رهبر باید به خودش اجازه بده به منتخبین مردم در هر یک از قوا امر ونهی کنه؟
    4- تمام مزایای حکومتی مال نیروهای درون نظامه و سایر مردم از آنم بی بهره اند. برای نمونه آیا یک فرد علی رغم دانش خوب خود می توانددر وزارت امور خارجه استخدام شود یا در برخی دانشگاه های خاص مورد علاقه وارد گردد؟

    و……..خیلی چیزهای دیگه که بهتر بیشتر تفکر و تعمق کنیم. البته اگه آقای خامنه ای دچار انقلاب حال بشه و ولایت را در حد یک مقام دارای احترام و مشروطه قبول کنه ملت ایران آنقدر مهربان است که گذشت کنه و همه کدورت ها خاتمه پیدا کنه.

    دوستان از همه مهم تر اینکه همه ایرانی هستیم و من یکی مخلص همه تون هستم، درود به شرفتون که روح قهرمانمان تاریخ چون ستارخان ، باقرخان، کوچک جنگلی و دکتر مصدق را شاد کردید.

  11. RezaDG عزیز تو پسر خوبی هستی ولی چند نکته را بهت می گم سعی کن منطقی باشی:

    1- طبق اصل توحید هیچ حاکمیت مطلقی جز خدا نیست پس چه طور ولایت مطلقه یک انسان را بپذیریم؟
    2- چرا یک رهبری با ادعای مردمی بودن به هر شهری که وارد مکی شه مردم باید صف بکشند تا دستشو ببوسند؟ به فرض اینکه مردم راضی هم باشند در شان یک مرد خدا چنین چیزی نیست.
    3- چرا در جایی که از جمهوریت صحبت می کنیم رهبر باید به خودش اجازه بده به منتخبین مردم در هر یک از قوا امر ونهی کنه؟
    4- تمام مزایای حکومتی مال نیروهای درون نظامه و سایر مردم از آنم بی بهره اند. برای نمونه آیا یک فرد علی رغم دانش خوب خود می توانددر وزارت امور خارجه استخدام شود یا در برخی دانشگاه های خاص مورد علاقه وارد گردد؟

    و……..خیلی چیزهای دیگه که بهتر بیشتر تفکر و تعمق کنیم. البته اگه آقای خامنه ای دچار انقلاب حال بشه و ولایت را در حد یک مقام دارای احترام و مشروطه قبول کنه ملت ایران آنقدر مهربان است که گذشت کنه و همه کدورت ها خاتمه پیدا کنه.

    دوستان از همه مهم تر اینکه همه ایرانی هستیم و من یکی مخلص همه تون هستم، درود به شرفتون که روح قهرمانان تاریخ چون ستارخان ، باقرخان، کوچک جنگلی و دکتر مصدق را شاد کردید.

  12. مرگ بر ولی سفیه قاتل :خامنه ای دیوث

  13. من مصطفی
    از جنبش سبز می باشم
    چون به نظر من موج سبز همیشه زنده است

  14. مرگ بر جنبش سبز اموی

  15. اطلاع رسانی خیلی کمه باید بیشتر بشه هر چند دم بچه ها گرم دارن کارشون رو میکنن با اس ام اس بفرستید تا میتونید خبر بدید

  16. خاک بر سرتون واقعآ که همتون اسکول مسکولید.هستید دیگه قبول کنید.که چی میخواد بشه؟فقط و فقط 1روز خودتونو عذاب میدید.خاک بر سر اون طراحتون.اون خودش عمرآ پایبند نمیمونه.این مسخره بازیها چیه؟جمع کنید خودتونو بابا.خدایی اصلآ به کاراتون فکر کردید تا حالا؟که اینقدر خودتونو عذاب می دید آخرش چی میخواد بشه؟
    مسئله بدی اینه که دارید خودتونو جر میدید مگه چقدر میتونید همراه و همیار داشته باشید؟باور کنید من طرفه هیچ جناح و فرقه ای نیستم اصلآ خوش ندارم زیرِ بیرقه کسی سینه بزنم.پیرو خط و مشقه خودمم اما از کارایه شما خندم میگیره.دارید خودتونو پاره میکنید دقیقآ بر عکس جواب میده اونا محبوب تر میشن.از طرفی شما خیلی بشید 2میلیون نه سگ خورد 3میلیون بیشتر که نمیتونین همراه داشته باشین واسه طرحه مسخرتون.که من تازه خیلی زیادم گفتم.که همین عده هم که در برابر سیل عظیم مردم ایران پشینزیم نیستن خیلی هاشونم عمرآ نمیتونن سره قوله شون وایسن.پس مثله بچه آدم خودتون تمومش کنید علکیم خودتونو عذاب ندید.شما می خواید به نظام ضربه بزنید یا خودتون؟ایران که یه وجب 2 وجب نیست.این عده قلیل هم که فردا مثلآ میخوان فردا از sms تلفن ثابت و همراه استفاده نکنن در برابر عده ی مردم ایران اینقدر کم هستن که کارتون احساس شدنی باشه.حالا می بینیم…

  17. لعنت به رفسنجانی که بعد از کشتن احمد خمینی تو یک پارتی این مرتیکه ی کون نشسته خامنه ای را جانشین همان قاتل شماره 1 کرد که البته این جانشین فعلی دست هرچه استالین و پینوشه را از پشت بسته حالا واسه ی ما دم از ولایت و نایب امام زمان و این اراجیف تخماتیک می دهند. naserak چه قدر حقوق می گیری 10 میلیون تومن فکر نکنم تو و حرامسراتو راضی کنه بچه

  18. عزیز من فرزند ایران
    شما دارای یک شرکتی مثلا شکلات سازی هستی ایا میخوایی خودت وایسی رو پست ریاست نه بدون شک یکی رو میاری که در این زمینه متخصص باشه من نمیگم خدا در امر اداره ی مردم عاجز هست زبانم لال شه اگر همچین چیزی بزنم اما نماینده ی خدا در زمین ولایت فقیه (امام زمان ) هست درسته و تا قیامت هم ایشونن که راه رو به ما نشون می دن وگر نه ماکه کورتر از کوریم دومن منم میگم این رژیم بده اما دوستان سبز ما میگن مرگ بر جمهوری اسلامی و میگن جمهوری ایرانی این وسط به چی فش دادن فقط کلمه ی اسلام افتاد درسته من این رو نمیگم من میگم نظام شاهنشاهی هم باشه باید اسلامیتم باشه اگر موج سبز هم اینو بخواد حتما خیلی از مردم پشتیبانشون خواهند بود در مورد بند 2 کسی اجباری بر این کار نداره هر کس خوشش میاد میره میبوسه ولی من با این مخالفم که چرا در یه مجلسی که همهی بزرگان جمع هستن و زمین نشستن ایشون رو تخت هست اگر واقا آدم مسلمانی هستی خودت رو بزرگ این و اون ندون درسته و در مورد بند سوم جوابتون این مردم خیلی هاشون ایشون رو دوست دارن و حرفشون رو حجت میدونن و سر لوحه ی خودشون قرار میدن و در ضمن در نظام هایی که حنوض رهبر هست همچین کار هایی میشه و در ضمن رهبر در کل واسه همینه به فرض ما میگیم کل قوا دست خامنه ای هست اگر احمدی نژاد یه حرفی بزنه یا یه کاری بکنه به فرض بیاد جنگل ها ارسباران رو نابود بکنه که تحت همایت سازمان یونسکو هست چی میشه شاید جنگی بشه واسه خاطر اون تزکراتی میدن من در کل این رو عیبی نمیبینم چون تمام انسان ها جایزل خطااست نمی گم خامنه ای نیست اون ماشاالله از همه ی شما بیشتر خطا میکنه ولی فکرش بعضی مواقع خوب کار میکنه
    و در ضمن حتما اگر پای اسلام رو این جنبش سبز وسط نکشه من خودم این تبریز رو پایتخت مخالفت میکنم هر چی باشه یه خونمون ستارخان و باقر خان هست و از طرفی خونم خون کروش کبیره به یاد اون میجنگم

  19. in harfayi k farzande iran zade az roye kam etelayishe avalan vlayate khameneyi tashriyie na motlaghe dovoman key mardomo b saf kardan vase das bosi?????????

  20. این گوه را هم بخورید ببینیم چه میشود

  21. psdk بیچاره توکه جرات و وجودش رو نداری حتی واسه خودت یه اسم انتخاب کنی چی میگی مطمئنم توهم مثل دوستهای عزیزی که فهمیدن چطور گول خوردن یه روز میفهمی ولی از خدا میخوام اونروز دیر نباشه .
    البته بنظر من ایدیت با شخصیتت هم خونی داره چون مخفف 4 کلمه: پست ، سوسک یا سگ، دیوس و کو..ی میباشد. که این موارد کاملا با روحیات تو ادمهای احمقی مثل تو خیلی جور در میاد.شما احمقها نونتون رو از همین راهها در میارین تلفنها و اس ام اس ها نفت و….. هرچی کمتر بهتون پول برسه بهتره یه خورده از هار بودنتون کم میکنه .

    آقا Reza DG بشین فکر کن داری از چیز خوبی حمایت میکنی یا نه؟ پسر خوب تو الان که میتونی درس بخونی خودش کلی امکانات داری میدونی چقدر ادم بدبخت توی ایران هست؟
    من خودم ادمهایی رو میشناسم که دوتا برادرن یکی شیفت صبح میره یکی شیفت بعداز ظهر به خاطر اینکه امکانت اینکه دونفر همزمان برن مدرسه رو ندارن باید یکی بره برگرده یه سری از وسائل رو بده به اون دادشش و بعد اون میره.
    یا قضیه اون ادمی که بهش گوشت نظری دادن و نگرفته به خاطر اینکه بچه 9-10 سالش هنوز گوشت نخورده بوده و طرف ترسیده اگه یه دفعه به بچه هاش گوشت بده بخورن وبعدا» بازهم خواستن از کجا بیاره بهشود بده بخورن. گاهی وقتها خیلی خوبه ادم بره محلهای فقیر نشین شهرشون رو ببینه.تو هم یه بار این کارو بکن برات خوبه .
    عزیز دل برادر یه خورده هرروز زودتر از خونه بیا بیرون یه خورده از راه رو پیاده برو اصلا» از بابات 400 تومن بگیر بزار دلش خوش باشه که پسرش درکش میکنه. مطمئن باش اگه این کارو بکنی اون هم قدر تورو بهتر میدونه .
    من فکر میکردم تو از جیره خورهای اینایی از اونایی که ماهی 3-4 میلیون میگیرن تا فقط بیان بکشن فحش بدن بزنن و برن. قربونت بشم تو بخاطر اینکه یه سری جفنگیات توی مخت کردن این طوری حرف میزنی فکر کنم ذاتا» ادم خوبی باشی اگه بهت چیزی گفتم معذرت میخوام.:) با هم دوستیم مگه نه؟

    حالا برگردیم سر این سکوت سبز آقا تورو خدا دو روز زودتر اطلاع رسانی کنید. من ساعت 8:10 امروز صبح تازه ایمیلمو چک کردم اولین کاری که کردم فورا به ادمهای قابل اعتماد و اونایی که احتمال میدادم انجام میدن فرستادم .ولی اگه ادم زودتر بدونه راحت تر میتونی هماهنگیها رو انجام بدی . امیدوارم همیشه پیروز و سرافراز باشید

  22. اسکلا

  23. سلام دوست عزیز…من تازه وارد ورد پرس هستم قبلا در پرشین بلاگ بودم و بازدید خوبی هم داشتم ولی ازو قتی که اومدم اینجا خیلی بازدید هام کمه!!! راهنمایی میخوام

بیان دیدگاه